Prelegenci

B G K M P W
Piotr Jankowski

Piotr Jankowski

Firma: Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Stanowisko: I Klinika Kardiologii i Elektrokardiologii Interwencyjnej oraz Nadciśnienia Tętniczego

Specjalista w dziedzinie kardiologii i chorób wewnętrznych, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie.

Członek wielu towarzystw naukowych, przewodniczący Rady Fundacji Zdrowia Publicznego, koordynator ESC ds. profilaktyki chorób układu krążenia w Polsce. Łączy pracę naukową na Uniwersytecie Jagiellońskim z działalnością w Polskim Towarzystwie Kardiologicznym i różnych gremiach doradczych zajmujących się epidemiologią, profilaktyką i leczeniem chorób układu krążenia.

Autor ponad 350 publikacji i doniesień naukowych. Laureat wielu nagród naukowych (m.in.: Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego, European Society of Hypertension, Nagrody Ministra Zdrowia, Fundacji „Promocja Zdrowia”, „Milowy krok w leczeniu zawału serca”, „Honoris Gratia”). Członek rad naukowych oraz recenzent kilkunastu czasopism o charakterze międzynarodowym, organizator szeregu konferencji i kongresów międzynarodowych, w tym kongresów Polskiego Towarzystwa Kardiologiczne oraz cyklu konferencji naukowych „Kardiologia Prewencyjna”, pomysłodawca i organizator corocznego Porannego Biegu po Plantach Krakowskich. Jako pierwszy w Polsce uzyskał „Accreditation in Intensive and Acute Cardiac Care”.

Pomysłodawca i współwykonawca wielu projektów naukowych, w tym finansowanych z funduszy publicznych. Kierownik wielu projektów finansowanych z funduszy publicznych; koordynator krajowy wielu naukowych projektów międzynarodowych.

Bierze udział w sesjach:

  • Miażdżyca – główny zabójca Polaków

    ZOBACZ WIĘCEJ
     

    Miażdżyca – główny zabójca Polaków

    • Miażdżyca u matki; miażdżyca w okresie płodowym i jej wpływ na zdrowie dziecka
    • Znaczenie wczesnych badań przesiewowych – lipidogram dla „pierwszaka”
    • Prewencja pierwotna podstawą wszelkich działań
    • Edukacja w szkole – czy doczekamy się przedmiotu „Wiedza o Zdrowiu”?
    • Nowoczesne terapie hipolipemizujące i programy – dlaczego tak trudno je rozpowszechnić
    • Znaczenie koordynacji działań systemowych na poziomie krajowym

POWRÓT